Vzdelávacie aktivity v roku 2022
Vzdelávanie pre každú školu bolo plánované a takpovediac šité na mieru podľa potrieb a preferencií pedagógov, ktorí svoj záujem o konkrétne vzdelávania vyjadrili v dotazníkoch rozposielaných v rámci zisťovania potrieb vzdelávania na zapojených stredných školách. Takto sme zacielili svoju pozornosť na oblasti a témy, ktoré pedagogických zamestnancov najviac zaujímajú alebo v ktorých cítili potrebu doplniť si informácie a rozšíriť obzory. Ukážku niektorých vzdelávacích aktivít vyberáme nižšie:
„Využitie horskej mechanizácie pre ošetrovaní TTP a zbere krmovín“; „Využitie mechanizácie pri pestovaní poľných plodín v horskej a podhorskej oblasti“ a „Chov oviec v horskej a podhorskej oblasti“.
„Životné podmienky dojníc pri získavaní mlieka“ a „Životné podmienky pre chov teliat“.
„Špeciality z rýb. Tradičné pochúťky z jahňacieho mäsa“ a „Vitamíny a minerálne látky v pekárskych výrobkoch“.
„Canisterapia“
Vzdelávanie v mäkkých zručnostiach na tému „Práca so žiakmi s IVVP – problémy v správaní žiakov“ a „Tvorba a rozvoj pozitívnej klímy v triede“.
„Účtovníctvo rozpočtových organizácií“.
Vzdelávanie v oblasti inklúzie na rôzne témy, ako napríklad „Adaptácia prváckych ročníkov“, „Tvorba kritérií pri hodnotení žiakov“, „Vnútorná a vonkajšia motivácia“ a iné bolo realizované na viacerých stredných školách s cieľom zvýšiť kvalitu života žiakov nielen pri výučbe a počas školského roka, ale aj v ich bežnom živote.