Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou
Základné údaje projektu:
Názov projektu: Chatbot pre kraj
Názov a sídlo prijímateľa: Banskobystrický samosprávny kraj, Nám. SNP 23, 97401 Banská Bystrica
Miesto realizácie projektu: Banskobystrický kraj
Hlavný cieľ projektu: Predmetom projektu je realizácia moderného a inteligentného riešenia zberu, vyhodnotenia a zobrazenia dát v rámci rozsahu činnosti Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja, a následné využitie týchto dát ako dátovú základňu pre jeho fungovanie na komunikáciu skrz webstránky Banskobystrického samosprávneho kraja (ChatBot pre kraj PDF, 192 kB).
Trvanie projektu: 15 mesiacov
Výška NFP: 233 758,48 EUR
Výsledkom podporeného projektu bude: Optimalizácia digitálneho obsahu, formulárov, a zlepšenie prístupnosti informácií a služieb verejnej správy Banskobystrického samosprávneho kraja.
Riadiaci orgán: Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky.
Sprostredkovateľský orgán: Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky.
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra
Cieľ PO: 7.7 Umožnenie modernizácie a racionalizácie verejnej správy IKT prostriedkami
Informácie o Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 nájdete na www.opii.gov.sk, www.eurofondy.gov.sk, www.opvai.sk, www.mirri.gov.sk
Názov projektu: „Chatbot pre kraj“
Kód výzvy: OPII-2020/7/11-DOP – Moderné technológie
Kód projektu: 311070ANP5
Žiadosť o NFP: NFP311070ANP5 - Chatbot pre kraj
NACE projektu: 84110 – Všeobecná verejná správa
Operačný program: 311000 – Integrovaná infraštruktúra (OPII)
Prioritná os: 311070 – Informačná spoločnosť
Zmluva o NFP č.: Z311071ANP5
Zazmluvnená suma NFP: 712 105,65 EUR
Hlavný cieľ projektu: 311070071 - 7.7 Umožnenie modernizácie a racionalizácie verejnej správy IKT prostriedkami
Druh projektu: dopytovo orientovaný projekt
Riadiaci orgán: Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky
Sprostredkovateľský orgán: Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky
Prijímateľ: Banskobystrický samosprávny kraj, nám. SNP 23, 974 01 Banská Bystrica
Základné informácie o projekte:
Primárnou funkciou Chatbota bude automatická komunikácia s verejnosťou a paralelne bude moderným inteligentným riešením zberu, vyhodnocovania a zobrazovania dát v rámci rozsahu činnosti Úradu Banskobystrického samosprávneho kraja a služieb pri organizáciách v jeho zriaďovateľskej pôsobnosti. Systém bude využívať tieto dáta ako dátovú základňu pre jeho fungovanie na komunikáciu prostredníctvom webstránky Banskobystrického samosprávneho kraja. Dátová základňa (dátový sklad) bude využívaná pre automatickú interakciu s verejnosťou ako aj pre vytváranie analýz a štatistík podľa potrieb a požiadaviek BBSK, čím značne urýchli a uľahčí práce všetkým zamestnancom BBSK. Touto formou interakcie s verejnosťou sa všeobecne zlepší prístup k informačným komunikačným technológiám a zvýši potenciál ich používania a kvality. Chatbot bude využívať aj roboticko-procesnú automatizáciu s nasadením do niektorých procesov. Výsledkom projektu má byť naplnenie ukazovateľov - šesť nových optimalizovaných úsekov verejnej správy. Miesto realizácie je zamerané na celý Banskobystrický kraj – primárne pre verejnosť využívajúcu infraštruktúru alebo služby na tomto území, avšak s predpokladom využívania aj mimo neho (územie celej SR). Výsledným efektom by mala byť optimalizácia digitálneho obsahu, formulárov, a zlepšenie prístupnosti informácií a služieb verejnej správy.
Hlavné aktivity:
1. Analýza a dizajn – začiatočná fáza projektu, ktorá bude zameraná na analýzu a realizáciu detailnému návrhu a prípravy projektu. V rámci plánovaného odhadu pôjde o oblasť konsolidácie dát a dosiahnutie požadovanej kvality údajov pre Chatbota.
2. Nákup HW a SW - v tejto aktivite externý dodávateľ zabezpečí licencie softvérových produktov.
3. Implementácia - pod implementáciou sa v danom prípade rozumie Implementácia Chatbota a RPA tzn. nastavovanie „back-end“ samotného princípu fungovania Chatbotu opierajúc sa o štúdiu, naprogramovanie, vývoj, prípravu jednotnej informačnej databázy cez migráciu a integráciu údajov, otestovanie, školenia personálu a príprava relevantnej dokumentácie. Aktivita tiež zahŕňa definovanie scenárov použitia, vytvorenie, nastavenie, konfiguráciu a „učenie“ Chatbota. Implementácia Chatbota na mieru do webového prostredia BBSK je plánovaná tak, aby prepájal relevantné informácie z aktuálnych dostupných interných a externých IS. Pri implementácii sa bude riešiť hlavne oblasť optimalizácie digitálneho obsahu, formulárov a služieb pre zabezpečenie prístupnosti v súlade s požadovanou legislatívou.
4. Testovanie - v tejto fáze bude prebiehať predovšetkým funkčné a akceptačné testovanie (Chatbot, RPA), školenia personálu a príprava dokumentácia.
5. Nasadenie - účelom tejto fázy je zabezpečenie správneho fungovania projektu, jeho vyhodnotenia a príprava činností po jeho dokončení a to najmä: Potvrdenie finálnej akceptácie produktov projektu a ich odovzdanie do prevádzky; Vyhodnotenie výkonnosti projektu, cieľov a prínosov projektu, produktov projektu; Identifikácia ponaučení pre budúce projekty.
Proces implementácie, nasadenia resp. celkový výkon práce samotného dodávateľa diela bude priebežne monitorovaný tak, aby BBSK mal istotu, že projekt napreduje a je v zhode so Zmluvou o NFP, vecným zameraním projektu, rozpočtom, harmonogramom, pravidlami oprávnenosti a inou relevantnou dokumentáciou. Tiež sa priebežne bude sledovať rozsah, kvalita, riziká a prínosy.
Cieľová skupina projektu:
• FO - občania BBSK, ktorý využívajú služby na úrovni BBSK;
• FO - zamestnanci BBSK;
• FO - iné fyzické osoby, ktoré nemajú trvalý pobyt na území BBSK a ktoré využívajú infraštruktúru alebo služby BBSK;
• PO - BBSK;
• PO - podnikatelia pôsobiaci na území BBSK alebo využívajúci infraštruktúru a služby BBSK;
• PO - iné organizácie.
Projekt definuje cieľové hodnoty a výstupy, ktoré by mal projekt dosiahnuť. Dotknuté ukazovatele v súvislosti s cieľom OPII sú nasledovné:
P0224: Počet nových optimalizovaných úsekov verejnej správy: 6
• Cestná doprava;
• Farmácia;
• Štátne sociálne dávky, sociálna pomoc a pomoc v hmotnej núdzi;
• Ochrana pamiatkového fondu, kultúrne dedičstvo a knihovníctvo;
• Štátna starostlivosť o mládež a šport;
• Zdravotná starostlivosť a ochrana zdravia.
Situácia po realizácii projektu vychádza z naplnenia cieľa – projekt by mal definitívne zlepšiť kvalitu, štandard a dostupnosť elektronických služieb verejnej správy (BBSK) pre občanov s ich zjednodušením a zvýšenou prehľadnosťou. Ich používanie prinesie občanom vyššiu pridanú hodnotu, získajú možnosť navigácie vo svojich životných situáciách a podporu v rozhodovaní tak, aby žili kvalitnejší a lepší život, aby im služby pomáhali a boli rýchle a personalizované.