Ako elektronicky podpísať a odoslať podanie a jeho príloh .
Časť podaní musí byť pred odoslaním na Úrad BBSK elektronicky podpísaná. Nižšie sa dozviete, ako postupovať pri elektronickom podpisovaní formulárov a príloh vášho podania.
Pri každom vyplnenom formulári máte možnosť daný formulár podpísať. Samotné podpisovanie je veľmi jednoduché:
Kliknete na tlačidlo „Podpísať“.
Následne sa vám zobrazí dialógové okno s vizualizáciou vami vyplneného formulára, aby ste ešte pred samotným podpísaním videli presne čo podpisujete.
Kliknete na tlačidlo „Podpísať“ v dolnej časti okna.
Zobrazia sa vám všetky certifikáty, ktoré sa nachádzajú na pripojenej eID karte alebo sú nahraté vo vašom počítači. Pre elektronické podpísanie prostredníctvom vašej eID karty kliknite na certifikát SVK eID ACA.
V prípade že sa vám certfikát nezobrazí, je možné že certifikát na eID nemáte vygenerovaný a je potrebné si ho vygenerovať alebo vám vypršal časový limit pre podanie. V danom prípade je potrebné eID kartu vytiahnuť po dobu 5 sekúnd a následne ju zasunúť späť do čítačky eID.
Ďalej máte možnosť „Zobraziť certifikát“ a zistiť tak viac informácií o zvolenom certifikáte. Ak chcete pokračovať v podpisovaní, kliknite na tlačidlo „OK“. Ak ste si podpísanie rozmysleli a chcete ho zrušiť, kliknite na tlačidlo „Storno“.
Ak ste v predchádzajúcom kroku potvrdili výber certifikátu, kliknite aj v okne „D.Signer/XAdES“ na tlačidlo „OK“. Aj tu máte možnosť zrušiť podpisovanie kliknutím na „Storno“.
Po splnení vyššie uvedených krokov je váš formulár podpísaný vašim zaručeným elektronickým podpisom (certifikátom). Rovnakým spôsobom je možné podpísať aj prílohu. Následne môžete vaše podanie odoslať na Úrad BBSK kliknutím na tlačidlo "Odoslať podanie".
Po odoslaní vášho podania máte možnosť si vaše podanie aj prílohy vytlačiť alebo uložiť do svojho počítača.