Oznámenie o ustanovení náhradného odborného zástupcu v lekárni alebo výdajni zdravotníckych pomôcok súlade s ustanovením § 5 ods. 7 zákona č. 362/2011 Z.z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Služba Podávanie oznámenia o ustanovení náhradného odborného zástupcu
Služba umožňuje podať oznámenie o ustanovení náhradného odborného zástupcu v lekárni alebo výdajni zdravotníckych pomôcok.
Podať žiadosť môžete elektronicky alebo prostredníctvom nižšie uvedených tlačív pre právnické a fyzické osoby-podnikateľ.
Za podanie žiadosti nie je účtovaný poplatok.
Náhradného odborného zástupcu možno určiť najviac na 60 dní odo dňa skončenia vykonávania činnosti odborného zástupcu; po uplynutí tejto lehoty nemožno určiť ďalšieho náhradného odborného zástupcu.
Pri odoslaní žiadosti je vyžadované elektronické podpísanie kvalifikovaným elektronickým podpisom (KEP). Bez podpisu nie je možné žiadosť odoslať. Rozpracovanú žiadosť nájdete vo svojej schránke slovensko.sk, v časti Rozpracované.
Právna forma: výber právnej formy žiadateľa - fyzická osoba (podnikateľ) alebo právnická osoba. Na základe výberu právnej formy sa pri elektronickom podaní rozbalia ďalšie polia na identifikáciu žiadateľa.
Žiadateľ: identifikácia žiadateľa. Pri elektronickom podaní údaje vyplní systém podľa prihláseného používateľa, ak je ním žiadateľ. V prípade že prihlásený používateľ nie je zároveň žiadateľ, ale iba podáva žiadosť za žiadateľa, a nemá zastupovanie v schránke UPVS, potom je nutné údaje vypísať manuálne.
V prípade právnickej osoby:
Štatutárny orgán: identifikácia právnickej osoby. Pri elektronickom podaní ďalšie štatutárne orgány pridávate pomocou zeleného tlačidla PRIDAT (umiestnené pod sekciou Štatutárny orgán - Kontaktné údaje).
Identifikácia náhradného odborného zástupcu.
Identifikácia zdravotníckeho zariadenia
Ustanovenie náhradného odborného zástupcu: uvedenie obdobia, na ktoré sa ustanovuje náhradný odborný zástupca
Prihlásenie na Ústredný portál verejnej správy a do elektronickej schránky: postup je popísaný v návode publikovanom na portáli slovensko.sk.
Návod na inštaláciu balíčka aplikácií: Ak chcete využívať občiansky preukaz s elektronickým čipom (eID karta) na aktívnu elektronickú komunikáciu, okrem čítačky čipových kariet, bezpečnostného osobného kódu (BOK) a nahratých certifikátov potrebujete príslušné softvérové vybavenie. Návod na inštaláciu je popísaný v dokumente na portáli slovensko.sk.
Všetky návody na elektronickú komunikáciu sú dostupné na portáli slovensko.sk.
Podrobnosti o elektronickej komunikácii a technických predpokladoch bezproblémovej komunikácie nájdete na stránkach Elektronickej komunikácie.
Pokiaľ nevyužívate elektronickú službu, formulár je potrebné vytlačiť, vyplniť, podpísať a spolu s prípadnými priloženými prílohami zaslať mailom (podpísané a oskenované) na podatelna@bbsk.sk, alebo zaslať alebo osobne doručiť do podateľne Úradu BBSK.