Elektronická komunikácia prináša množstvo výhod. Pri elektronickej komunikácii s úradom ušetríte na správnych poplatkoch. Svoju žiadosť budete môcť vybaviť bez potreby osobnej návštevy úradu kedykoľvek aj po úradných hodinách. Uľahčí vám interakciu s úradom prostredníctvom elektronických formulárov s vopred vyplnenými údajmi. Zabezpečí vám doručenie elektronického rozhodnutia úradu priamo do vašej elektronickej schránky na www.slovensko.sk.

Pre elektronickú komunikáciu s úradom budete potrebovať :

Tu sa môžete prihlásiť sa svojim občianskym preukazom : slovensko.sk - Prihlásenie 

Základné informácie o elektronickom občianskom preukaze, jeho možnostiach a elektronickej komunikácií s úradom nájdete na stránkach slovensko.sk alebo kliknutím na tento odkaz slovensko.sk "Ako začať". Všetky postupy elektronickej komunikácie nájdete v textových návodoch ako aj videonávodoch na stránkach slovensko.sk - návody.

Pre viac informácií a pomoc pozrite nižšie.

  1. Vybavte si nový občiansky preukaz s elektronickým čipom, tzv. eID kartu, ku ktorému si vyžiadajte aj kvalifikovaný elektronický podpis. Viac informácii o eID kartách nájdete na portáli eID karta - www.slovensko.sk. Odporúčame vám prečítať si aj najčastejšie otázky a odpovede pre používateľov eID kariet, kde sa dozviete užitočné informácie o ich výhodách a používaní.
  2. Pre využitie eID karty potrebujete mať k dispozícii čítačku čipových kariet.
  3. Ako ďalší krok si potrebujete nainštalovať balíček aplikácií. (Ovládače k čítačkám čipových kariet (Gemalto, Bit4id), aplikáciu na prihlásenie (Aplikáciu pre eID) a aplikáciu pre kvalifikovaný elektronický podpis (D.Suite/eIDAS).)
  4. Niektoré elektronické podanie musí byť pred odoslaním podpísané kvalifikovaným elektronickým podpisom - KEP-om (tzn. „elektronicky podpísaná“). Táto nutnosť podpsínia je definovaná pri danom formulári  a bez podpsíania Vám odoslať podanie nedovolí. KEP je v elektronickom svete ekvivalentom vlastnoručného podpisu. Na vytvorenie KEP-u je potrebné vlastniť tzv. „kvalifikovaný certifikát“ a aplikáciu na jeho vytvorenie. Certifikát je možné získať v rámci vydania občianskeho preukazu s elektronickým čipom - eID karty alebo od niektorej certifikačnej autority na území SR. Pri vybavovaní eID karty žiadajte teda KEP.
  5. Ako občan alebo podnikateľ máte na portáli www.slovensko.sk zriadenú svoju elektronickú schránku, tzv. eDesk. Na to, aby ste ju mohli plnohodnotne využívať, musíte si ju po prihlásení „aktivovať na doručovanie“. Inak vám do nej nebudeme môcť doručovať odpovede na vaše žiadosti. Aktiváciu vašej schránky na doručovanie urobíte po prvom prihlásení sa do nej, a to vyplnením a odoslaním elektronického formuláru „Žiadosť o aktiváciu schránky na doručovanie“.

Pred vyplnením formulára budete vyzvaní na prihlásenie sa na portáli slovensko.sk. 

Prihlásenie na Ústredný portál verejnej správy a do elektronickej schránky - postup je popísaný v návode na portáli slovensko.sk.

Po úspešnom prihlásení sa vám zobrazí Vami vybratý formulár, kde vo väčšine prípadoch budú údaje žiadateľa/odosielateľa predvyplnené Vašimi údajmi, alebo údajmi zastupujúceho subjektu z registrov právnických či fyzických osôb.

Každá elektronická služba na portáli BBSK má vlastnú podstránku, na ktorej sa nachádzajú všetky dôležité informácie o tejto službe.

Prílohy: Po kliknutí na tlačidlo „Nahrať súbor“ si vyberiete prílohu zo svojho počítača. Formáty, ktoré môže mať príloha, ktorá je súčasťou elektronického podania:  Prílohy - www.slovensko.sk 

Veľkosť, ktorú môže mať podanie cez elektronickú schránku aj s prílohami: Veľkosť podania - www.slovensko.sk

Odporúčame vám prečítať si aj najčastejšie otázky a odpovede o podaní na ústrednom portáli.

Časť podaní musí byť pred odoslaním na Úrad BBSK elektronicky podpísaná. Nižšie sa dozviete, ako postupovať pri elektronickom podpisovaní formulárov a príloh vášho podania. 

Pri každom vyplnenom formulári máte možnosť daný formulár podpísať. Samotné podpisovanie je veľmi jednoduché: 

Kliknete na tlačidlo „Podpísať“.

Následne sa vám zobrazí dialógové okno s vizualizáciou vami vyplneného formulára, aby ste ešte pred samotným podpísaním videli presne čo podpisujete.

Kliknete na tlačidlo „Podpísať“ v dolnej časti okna.

Zobrazia sa vám všetky certifikáty, ktoré sa nachádzajú na pripojenej eID karte alebo sú nahraté vo vašom počítači. Pre elektronické podpísanie prostredníctvom vašej eID karty kliknite na certifikát SVK eID ACA.

V prípade že sa vám certfikát nezobrazí, je možné že certifikát na eID nemáte vygenerovaný a je potrebné si ho vygenerovať alebo vám vypršal časový limit pre podanie. V danom prípade je potrebné eID kartu vytiahnuť po dobu 5 sekúnd a následne ju zasunúť späť do čítačky eID.

Ďalej máte možnosť „Zobraziť certifikát“ a zistiť tak viac informácií o zvolenom certifikáte. Ak chcete pokračovať v podpisovaní, kliknite na tlačidlo „OK“. Ak ste si podpísanie rozmysleli a chcete ho zrušiť, kliknite na tlačidlo „Storno“.

Ak ste v predchádzajúcom kroku potvrdili výber certifikátu, kliknite aj v okne „D.Signer/XAdES“ na tlačidlo „OK“. Aj tu máte možnosť zrušiť podpisovanie kliknutím na „Storno“.

Po splnení vyššie uvedených krokov je váš formulár podpísaný vašim zaručeným elektronickým podpisom (certifikátom). Rovnakým spôsobom je možné podpísať aj prílohu. Následne môžete vaše podanie odoslať na Úrad BBSK kliknutím na tlačidlo "Odoslať podanie".

Vami odoslané podanie z portálu BBSK sa uloží do vašej elektronickej schránky na www.slovensko.sk, do časti „Odoslané správy“. Vďaka vášmu prihláseniu vám budeme môcť doručiť elektronickú odpoveď z Úradu BBSK priamo do vašej elektronickej schránky na www.slovensko.sk, do časti „Prijaté správy“. Odporúčame nastaviť si na portáli notifikáciu: Postup nastavenia notifikácie na prijaté správy.

V prípade problémov s podpisovaním odporúčame pozrieť stránku Technická podpora pre používateľov Ústredného portálu verejnej správy

Technické predpoklady elektronickej komunikácie sú popísané na stránke Na stiahnutie - UPVS.

Balíček aplikácií - Ovládače k čítačkám čipových kariet (Gemalto, Bit4id), aplikáciu na prihlásenie (Aplikáciu pre eID) a aplikáciu pre kvalifikovaný elektronický podpis (D.Suite/eIDAS) je možné stiahnuť a postupne nainštalovať prostredníctvom inštalačných balíčkov dostupných na: Na stiahnutie - UPVS.

Služba všeobecnej agendy je podanie, ktoré je neanonymné a môže/nemusí byť podpísané zaručeným elektronickým podpisom. Na elektronické zaslanie môžete využiť službu všeobecné podanie cez slovensko.sk.

Táto webová stránka používa súbory cookies

Cookies sú malé textové súbory ukladané webovou stránkou vo vašom počítači. Používajú sa na skvalitnenie vášho zážitku pri návšteve webovej stránky, analýzu výkonnosti stránky a na zber údajov o jej používaní. Na tento účel využívame aj nástroje a služby tretích strán. Niektoré takto získané údaje môžu byť poskytnuté partnerom v EÚ a mimo EÚ.

Kliknutím na „Povoliť všetky“ vyjadrujete svoj súhlas so spracovaním cookies.
Kliknutím na “Odmietnuť všetky” odmietnete všetky cookies okrem nevyhnutných.
Kliknutím na “Spravovať nastavenia” môžete získať podrobnejšie informácie a upraviť svoje preferencie.

Nevyhnutné cookies slúžia na zabezpečenie riadneho fungovania webovej stránky. Vďaka nim je možná navigácia na stránke alebo prístup k chráneným oblastiam stránky. Nevyhnutné cookies je možné spracovávať aj bez udelenia súhlasu dotknutou osobou.

Preferenčné cookies umožňujú internetovej stránke zapamätať si informácie, ktoré určujú spôsob, akým sa webová stránka chová alebo vyzerá, ako napríklad váš preferovaný jazyk alebo región, v ktorom sa práve nachádzate.

Štatistické cookies nám pomáhajú zlepšovať našu webovú stránku vďaka údajom o tom, ako návštevníci stránku používajú, a to prostredníctvom anonymného zbierania informácií.

Marketingové cookies umožňujú analyzovať online aktivitu návštevníkov stránky. Vďaka tomu sa im pri prezeraní webu zobrazuje menej reklám. Zobrazované sú hlavne reklamy, ktoré sú pre návštevníka zaujímavé.