Výhody a postup používania elektronickej komunikácie
Elektronická komunikácia prináša množstvo výhod. Pri elektronickej komunikácii s úradom ušetríte na správnych poplatkoch. Svoju žiadosť budete môcť vybaviť bez potreby osobnej návštevy úradu kedykoľvek aj po úradných hodinách. Uľahčí vám interakciu s úradom prostredníctvom elektronických formulárov s vopred vyplnenými údajmi. Zabezpečí vám doručenie elektronického rozhodnutia úradu priamo do vašej elektronickej schránky na www.slovensko.sk.
Pre elektronickú komunikáciu s úradom budete potrebovať :
Tu sa môžete prihlásiť sa svojim občianskym preukazom : slovensko.sk - Prihlásenie
Základné informácie o elektronickom občianskom preukaze, jeho možnostiach a elektronickej komunikácií s úradom nájdete na stránkach slovensko.sk alebo kliknutím na tento odkaz slovensko.sk "Ako začať". Všetky postupy elektronickej komunikácie nájdete v textových návodoch ako aj videonávodoch na stránkach slovensko.sk - návody.
Pre viac informácií a pomoc pozrite nižšie.
Balíček aplikácií - Ovládače k čítačkám čipových kariet (Gemalto, Bit4id), aplikáciu na prihlásenie (Aplikáciu pre eID) a aplikáciu pre kvalifikovaný elektronický podpis (D.Suite/eIDAS) je možné stiahnuť a postupne nainštalovať prostredníctvom jedného inštalačného súboru dostupného na tejto stránke.
Pred vyplnením formulára budete vyzvaní na prihlásenie sa na portáli slovensko.sk.
Prihlásenie na Ústredný portál verejnej správy a do elektronickej schránky - postup je popísaný v návode publikovanom na portáli slovensko.sk.
Po úspešnom prihlásení sa vám zobrazí Vami vybratý formulár, kde vo väčšine prípadoch budú údaje žiadateľa/odosielateľa predvyplnené Vašimi údajmi, alebo údajmi zastupujúceho subjektu z registrov právnických či fyzických osôb.
Kliknete na tlačidlo „Podpísať“.
Následne sa vám zobrazí dialógové okno s vizualizáciou vami vyplneného formulára, aby ste ešte pred samotným podpísaním videli presne čo podpisujete.
Kliknete na tlačidlo „Podpísať“ v dolnej časti okna.
Zobrazia sa vám všetky certifikáty, ktoré sa nachádzajú na pripojenej eID karte alebo sú nahraté vo vašom počítači. Pre elektronické podpísanie prostredníctvom vašej eID karty kliknite na certifikát SVK eID ACA.
V prípade že sa vám certfikát nezobrazí, je možné že certifikát na eID nemáte vygenerovaný a je potrebné si ho vygenerovať alebo vám vypršal časový limit pre podanie. V danom prípade je potrebné eID kartu vytiahnuť po dobu 5 sekúnd a následne ju zasunúť späť do čítačky eID.
Ďalej máte možnosť „Zobraziť certifikát“ a zistiť tak viac informácií o zvolenom certifikáte. Ak chcete pokračovať v podpisovaní, kliknite na tlačidlo „OK“. Ak ste si podpísanie rozmysleli a chcete ho zrušiť, kliknite na tlačidlo „Storno“.
Ak ste v predchádzajúcom kroku potvrdili výber certifikátu, kliknite aj v okne „D.Signer/XAdES“ na tlačidlo „OK“. Aj tu máte možnosť zrušiť podpisovanie kliknutím na „Storno“.
Po splnení vyššie uvedených krokov je váš formulár podpísaný vašim zaručeným elektronickým podpisom (certifikátom). Rovnakým spôsobom je možné podpísať aj prílohu. Následne môžete vaše podanie odoslať na Úrad BBSK kliknutím na tlačidlo "Odoslať podanie".
Nepodporované prehliadača pre elektronickú komunikáciu nepoužívajte: